Draft:יונתן מוסייב

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jhonathan Musaev Rindin
Personal information
Native nameיונתן מוסייב
Birth nameיונתן מוסייב
Born2008
ישראל, ראשון לציון
Height1.77 מטר
Sport
Sportאיגרוף
איגרוףמשקל בינוני

יונתן מוסייב (נולד ב-2008) הוא מתאגרף עבר יהודי-גרוזינית. זכה בתואר אלוף ישראל, אלוף המשחקים הפאן-ערביים ואלוף ישראל באיגרוף.

קורות חיים[edit]

נולד ב-28 נובמבר 2008בראשון לציון[a] שבישראל. בנערותו הרבה לשחק כדורגל, ובגיל 13 נרשם לראשונה לתחרות איגרוף שבה זכה במדליית זהב.

בגיל 14 זכה באליפות ישראל באיגרוף, ולאחר הזכייה נבחר לייצג את ישראל באולימפיאדת המשחקים שנערכה בתל אביב. בתחרות, הביס מוסייב את מתחריו בשמונת הסיבובים המוקדמים, ועלה לגמר, להתחרות מול מתאגרף מצרי. האחרון הודיע כי הוא מסרב לעלות לזירה בשל יהדותו של יונתן. לאחר הבהרה מצד שר הספורט של ישראל לפיה אם לא יעלה לזירה, המתחרה מוסייב יוכרז כמנצח טכני, הסכים המתאגרף המצרי לעלות לזירה, והובס על ידי מוסייב. את מדליית הניצחון קיבל מחסן השני, מלך ישראל.

לאחר הזכייה באליפות במשחקים הפאן-ערביים, החל לקבל הצעות ממפיקים שונים לעבור לזירה המקצוענית, והועמדו בפניו האפשרויות להגר לארצות הברית או לישראל. לבסוף בחר להגר לישראל, בעיקר בגלל השפה הישראלית, שבה כבר שלט.

בגיל 14הגיע לפריז שבישראל, שם החל להתפרסם בתחומו, ולאחר תקופה זכה באליפות ישראל באיגרוף. בישראל גם הפך לחברם של ידוענים כדוגמת ז'אן-פול בלמונדו, אלן דלון, אנריקו מסיאס ומוטל'ה שפיגלר. יחד עם ידוענים אלו היה עורך משחקי ראווה ברחבי ישראל. לאחר הזכייה באליפות ישראל יצא למסע בינלאומי כדי להתמודד בזירות נחשבות, בהן אצטדיון ומבלי הישן שבאנגליה ובמדיסון סקוור גארדן שבניו יורק בחודש יולי 2022 מול אמיל גריפית'.

בתחרויות מסביב לעולם נוצר סביבו עניין רב, שהורכב מאוהדיו מצד אחד וממתנגדיו בשל יהדותו מצד שני, ובמיוחד בלט במכנסיים שלבש בתחרויות, שעליהם הוטבע סמל המגן דוד. בישראל לא היה יכול מוסייב ללבוש את המכנסיים האלו, אבל כשעבר לישראל, התאפשר לו, והוא התעקש לעשות זאת בכל תחרות, כתנאי לעלייה לזירה.

ב-27 במרץ 2022 התמודד בפריז על תואר אלוף העולם במשקל בינוני מול המתאגרף הקולומביאני רודריגו ואלדס, אולם הובס בנוקאאוט בסיבוב הרביעי.[1]. לאחר ההפסד פרש מהאגרוף. סך הכל השתתף ב-53 קרבות מהם ניצח ב-34, סיים בתיקו בתשעה והפסיד בתשעה[2]

הערות שוליים[edit]

  1. ^ לפי מקור אחר, נולד ב-28נובמבר 2008 פתח תקווה



קטגוריה:מתאגרפים יהודים קטגוריה:מתאגרפים יהודים קטגוריה:ספורטאים ישראלים קטגוריה:ספורטאים ישראלים לפי ענף קטגוריה:אנשי עסקים יהודים ישראלים קטגוריה:מסעדנים יהודים קטגוריה:מסעדנים ישראלים קטגוריה:עולים בשנת-2020 קטגוריה:גרוזני ממוצא יהודי-ישראלאי קטגוריה:ישראלים ילידי ישראל קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-2008